הביטוי "אופטימיזציה של תוכן" SEO מתייחס לשיפורים של התוכן באתרים דבר ראשון עבור הגולשים תוך כדי כך שהוא ידידותי גם למנועי החיפוש – כלומר שגוגל יאהב אותו, ובכך ימקם את התוכן בדירוגים גבוהים יותר ויותר בעמוד תוצאות החיפוש.
בכתבה זו נסקור מהי אסטרטגיית תוכן SEO המומלצת ביותר לשנת 2023 וכיצד ניתן להנגיש את התוכן למספר רב יותר של גולשים, דהיינו – לקהלי יעד פוטנציאליים.
קודם כל – נגדיר מהי אופטימיזציה של תוכן
אופטימיזציה של תוכן היא להעניק לתוכן שלך את הסיכוי הטוב ביותר להיות מדורג גבוה במנועי החיפוש של גוגל.
אם זה לא יקרה ומעט מדי גולשים יצפו בתוכן שלך בגלל שמנועי החיפוש של גוגל לא ימצאו את מה שכתבת או לא יאשרו את הכתיבה, הרי שתוך זמן קצר התוכן שלך ייעלם בתוך שפע התכנים שגוגל כן בוחר להציג בתוצאות החיפוש.
מה גורם לכך שמאמר אינו מקודם בגוגל?
יכולות להיות לכך כמה סיבות:
- לא השתמשת במילות מפתח שהינן פופולריות ושכיחות במנועי החיפוש ולכן אין להן נפח חיפוש.
- לא פרטת מספיק במאמר את הנושא העיקרי שלו
- לא השתמשת במבנה כותרות עקבי ורציף ולכן הבוטים של גוגל לא הבינו את המאמר שלך
- כותרת המאמר לא שיקפה את הכתוב במאמר ואת הנושא
מה משותף למאמרים הנמצאים בדירוג הגבוה ביותר בגוגל?
לכולם נמדד ציון מושלם (9 או 10 מתוך 10) לגבי הפרמטרים העיקריים, שהם:
- קידום אתרים
- קריאה
- סגנון כתיבה או הקראה
- עקביות ומקוריות בתוכן
נתונים אלו מלמדים אותנו, שיש קשר מובהק בין תוכן איכותי לבין מה שאנשים רוצים לקרוא מבין כל המאמרים המצויים בגוגל.
עדכוני הספאם של גוגל שיצאו לאחרונה
האלגוריתם של גוגל לאיתור תוכן באיכות נמוכה פועלות תמיד ומדי פעם מתבצעים שיפורים ועדכונים באלגוריתם.
שיפורים אלו נקראים עדכוני ספאם ומבוססים על בינה מלאכותית.
המערכת שמפעילה את הבינה המלאכותית נקראת SpamBrain וגוגל דואג לשפר ולעדכן אותה, כדי שתדע לאתר גם סוגים חדשים ומתוחכמים יותר של תכנים לא איכותיים.
אתרים שאינם מצייתים למדיניות של גוגל בנוגע לאיכות ומקוריות התכנים יהיו מדורגים נמוך במנועי החיפוש או לא יופיעו כלל בתוצאות החיפוש.
במידה והאתר מבצע שינויים שמערכת הבינה המלאכותית תזהה אותם לאורך זמן – גוגל יקדם חזרה את מיקומם במנועי החיפוש.
פעולות חשובות שיעזרו לכם לבצע אסטרטגיית תוכן מוצלחת
- למצוא את הנושא הנכון ואת מילות המפתח הנכונות –
גוגל של שנת 2023 מתייחס לאופן שבו נושא המאמר מכוסה במאמר.
חשוב לא לשכוח, שמילות המפתח הן שאילתות חיפוש נפרדות ונושא המאמר חייב לגשר בין מילות המפתח הללו.
מומלץ להתחיל במאמר בנושא הכללי וממנו לצאת אל נושאי משנה הקשורים אליו.
ניתן לבדוק אלו שאלות הגוגל הינן השכיחות ביותר לגבי הנושא הכללי ולגבי נושאי המשנה.
שאלות אלו יעזרו לך להחליט מהן מילות המפתח הנכונות ביותר למאמר שלך.
כשתחפש בגוגל את מילות החיפוש הללו תוכל לחלק אותן למילות מפתח ראשוניות – מה שניתן לכנות "מילות מפתח הליבה" ולמילות מפתח משניות הקשורות לנושא מהיבטים שונים.
- העדפה של תוכן איכותי שעונה על כוונת המשתמש בעזרת מערכות כגון סמראש –Semrush נחשבת לפלטפורמה חזקה,
המאפשרת לקבל מידע לגבי המילים הרלוונטיות ביותר שחיפשו הגולשים, כמות חיפושים חודשית של מילות המפתח וכן מידע לגבי המילים שמושכות הכי הרבה גולשים לכל אתר לפי נושא- בנוסף Semrush תיתן לנו מידע לגבי כוונת המחפש.
למה הוא מתכוון כשהוא מחפש את הביטוי המסוים – האם לקבל מידע כללי? האם לקבל תשובה? וכו'..
בעזרת מערכת סמראש ניתן ללמוד גם על קמפיינים ממומנים של כל אתר.
כך, שמערכת סמראש מהווה כלי מעולה לניתוח נתונים של האתר שלנו וגם של מתחרינו ומספקת לנו מידע חשוב המסייע ביתרונות קידום האתר שלנו.
- מבנה המאמר – לאחר השלב הראשוני של מציאת הנושא ומילות המפתח, יש לחשוב על מבנה זורם והגיוני למאמר.
אחת מהטכניקות הן לחלק את הנושא לתת נושאים, כשלכל תת נושא כותרת משלו.
חלוקה זו מקלה על הקריאה ומעניקה לגולש יכולת להבין על אלו נושאים דנים במאמר ובאיזה עומק.
כמו כן, אתר אינטרנט שיש לו פורמט ומבנה קל להבנה ולגלישה מקל על הגולש וגם על גוגל להבין מה אתה מציע בתוכן שכתבת.
בתמורה לכך, יאפשר גוגל למצוא את המאמר או את האתר שלך מבין כל האתרים העוסקים באותו תחום.
- צפיפות מילות המפתח – יש צורך למצוא את האיזון הנכון בין אזכור מילת המפתח שלך לאורך המאמר ובכותרות לבין אזכור מוגזם ולא טבעי שלהן.
אזכור שאינו טבעי אינו אהוב על גוגל ולכן הוא אינו מקדם מאמרים שהוא מאתר אותם ככאלו.
כמו כן חשוב לוודא, שכל עמוד באתר האינטרנט של חברה שרוצים לקדם בעזרת תוכן SEO מכוון למילת מפתח ייחודית ומסוימת ואינו מתחרה בתוכן שנכתב בדף אחר שלה (מה שנקרא – קניבליזציה).
- חשוב ליצור מאמר ייחודי שיבדל אותך מהמתחרים –
מעבר לכתיבת תוכן איכותי ומעמיק, חשוב להעלות בכל תוכן שנכתב רעיונות מקוריים, דרכי חשיבה מקוריות ויצירתיות על הנושא, לשתף בתוצאות מחקרים ובשיטות חדשות הקשורות לנושא.
כמו כן חשוב להימנע ככל האפשר מחזרה על נקודות שכבר פורטו פעמים רבות במאמרים שלך או של המתחרים.
- שילוב אמצעים ויזואליים (תמונות, סרטונים) והתאמתם לקידום אורגני – אמצעים חזותיים יוצרים יותר מעורבות של הגולשים עם הכתוב.
מחקרים הראו, שגולשים נוטים להישאר יותר בדף כשהוא מלווה באמצעים חזותיים ומקדישים יותר תשומת לב לכתוב בשל כך. ופניו של גוגל לשלב בעמוד התוצאות הרבה יותר תוכן ויזואלי כמו תמונות, וסרטונים מאשר תוכן כתוב. לכן אופטימיזציה למדיה ויזואלית היא אחת הדרכים החשובות ביותר לSEO ב 2023.
אופטימיזציה של תוכן וידאו
אחת הפלטפורמות המקובלות ביותר להצגת סרטונים הוא היוטיוב, שנחשב למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם.
היוטיוב יכול לשמש בהצלחה כערוץ שיווקי לתוכן שלך ולכן אופטימיזציה של התוכן שלך לווידאו הינה חשובה במיוחד לקידום התוכן והאתר.
יש להקפיד על נתינת כותרת מתאימה, שתתאר את מה שהגולש יצפה בו בווידאו, לכתוב תיאור קליט של הנראה ואף לתת תצוגה מקדימה או תקציר של הווידאו בתחילתו.
בנוסף הטיקטוק פרצה לחיינו וכמות הגולשים בה צומחת בקצב מטורף. כדאי מאוד להכיר את הפלטפורמה ולהתחיל להשתמש בה גם לצורך ה SEO וכמובן עבור הגדלת כמות החשיפה של המוצר או השירות שאתם משווקים.