YMYL

מה זה YMYL ולמה זה הפך את האינטרנט לבטוח יותר?

גוגל הוציאו כבר ב-2015 מדריך שלם לבעלי אתרים ומקדמי אתרים שבעצם מסביר איך לעשות הכל בשביל לקדם בגוגל ובגדול, לעמוד בקווים המנחים שלה, אוקיי אולי כמעט הכל. למשל, לא הסבירו לנו אילו קישורים אנחנו צריכים בשביל להתקדם בגוגל אבל בהחלט אמרו לנו "אל תעשו קישורים, אבל זה מקום 1-2 כזה בפרמטרים לקידום". יופי גוגל. מצחיק מאוד.

אבל מאז, עודכן המדריך הזה כבר פעמיים, והפעם האחרונה הייתה בדצמבר 2019, ממש לא מזמן. ולאחרונה, הם הדגישו שיש אתרים שהם עוקבים אחריהם ברמה קצת יותר בוחנת, רמה קצת יותר קשוחה ואמהית שבודקת שהילדים שלה באמת ילדים טובים ולא עושים שטויות כמו למכור בצורה ספאמית או לשקר בכל הקשור לדברים אשר מעורב בהם כסף.

YMYLYour Money or Your Life

בגדול, כל אתר שעלול לקחת לכם כסף או עלול להשפיע על החיים שלכם (או עשוי במקרה הטוב כמובן), מקבל הרבה יותר תשומת לב מגוגל ברמה של התוכן, קישורים, אבטחה וכד'.

הדוגמאות של גוגל לאתרי YMYL

  • אתרי חדשות – אתרים אשר מדברים על אירועים חדשים וחשובים בעולם (קורונה זו דוגמא מעולה, נזהרים מפייק ניוז בצורה חשודה מאוד)
  • אתרים פיננסיים – כאלו שיכולים לגרום לכם להחליט להשקיע על דבר כזה או אחר בעולם, ללא ספק יכול להשפיע על החיים שלכם וגם על הכסף שלכם
  • אתרי קניות רגילים – כן כן, גם אתרי האיקומרס הפשוטים יכולים להיות מסוכנים עבור הגולש הפשוט כי בסופו של דבר, הם מבקשים כסף, דה.
  • אתרי בריאות – וואה וואה כמה הם קשוחים באתרים כאלה, אתרים אשר מספרים לכם מה יכול לעשות סימפוטם כזה או אחר או הסברים על תרופות שיכולות בהחלט להשפיע על החיים שלכם (בריאות לפני הכל וכו')
  • קבוצות מאוחדות של אנשים כמו כתות, דתות, מגזר, נכות או אפילו קבוצת גיל ספציפית וכד'
  • שיקול דעת אישי – כל אתר שלדעתכם יכול להשפיע בצורה קשוחה יותר על החיים שלנו ועל הכסף שלנו, למשל כמו אתרים שמדברים על מושבי בטיחות לילדים ברכב ועוד

אפשר לראות שבחודשים האחרונים, עפו הרבה מאוד אתרים מהתוצאות בגוגל מהעמוד הראשון, בעיקר אתרים שמדברים על נושאים רפואיים בין היתר שהצגתי בדוגמאות, ואפשר לראות שמי שעלה בתוצאות במקום אלו שירדו – הם האתרים האמינים יותר בעיניי גוגל והאמת? בעיניי כולנו, כמו אתרי כללית, אסותא, מכבי, רמב"ם, איכילוב וכד'.

טיפים לשיפור האמינות שלכם בעיניי גוגל:

  • אתרי חדשות – אל תנסו להיות מקוריים "מדי", כי אחרת אתם תיחשבו כפייק ניוז, זה בסדר לדבר על אותם נתונים כמו שאר העולם, כמו למשל מספר המובטלים, מספר החולים וכד'. אבל תנסו לתת לזה את הערך המוסף שלכם, לא רק העתק-הדבק
  • אתרים פיננסיים – העלו לאתר "דיסקליימר" קודם כל, כזה שיסביר שכל מה שאתם מציעים באתר זה בגדר הצעה בלבד ונטו מהניסיון האישי שלכם, מעבר לזה, כאן נכנס הפקטור הכללי יותר בנושא הYMYL – הכניסו כותב איכותי ומקצוען בתחום, הראו תחת כל כתבה "מאמר זה נכתב ע"י מומחה בתחום מר ישראל ישראלי.." כדי שגם גוגל וגם הגולש יאמינו בכם יותר
  • אתרי קניות רגילים – גם אלו צריכים לדעת איך להגביר את האמינות, שלב ראשון: תראו שאתם יישות אמיתית, תעלו מספר טלפון / ווטסאפ להתייעצות לפני רכישה או משלוח, תראו מה הכתובת הפעילה של העסק, גם אם מדובר במחסן או בית, לפחות שיהיה הבנה על "מאיפה אני מזמין בכלל, האם הם קיימים באמת?" יותר מזה? תנסו להראות שיש מומחה בסיפור או אפילו צוות של עובדים שנותנים לגולשים את המוצרים הכי חכמים וכמובן בטוחים, הן אם זה משקפי שמש והן אם זה צעצוע לילד
  • אתרי בריאות – וואה וואה כבר אמרתי? תראו שיש רופאים אמיתיים שעומדים מאחורי הטיפים האלה, אין לכם רופאים? תעבירו את המאמרים שאתם / כותבי התוכן שלכם כותבים לרופאים אמיתיים בתחום או יועצי רפואה כאלה ואחרים, והפכו אותם ל"פרצוף האתר", כדי באמת להעביר את המסר בבטחון מלא שאתם צודקים, ואם לא – בתקווה שהיועץ הזה שלכם – יעצור אתכם בזמן, לפני שגם גוגל יעצור את הפעילות שלכם בתוצאות.
  • אתרי שונות – אתם צריכים להוציא את הראש מהקופסה ולהחליט, "איך אני יכול לגרום לגולשים שלי להבין שמדובר במוצר חשוב אך עם זאת, בטיחותי לכל דבר, איזה מומחה אני יכול להציג בשביל לעזור לגולשים להגיע להחלטה מהירה וחשובה בנושא שלי"

טיפים כלליים לכל אתר אינטרנט להפוך לאמין יותר:

  • הפכו את האתר שלכם לכתובת מאובטחת (https://…)
  • דאגו לכותב תוכן אמיתי שיעמוד מאחורי הכתוב באתר ולא סתם מאמר "Stand Alone"
  • הוסיפו עמוד "אודות האתר" בשביל להציג, מי היישות שעומדת מאחורי האתר, גם אם היא לא "מקצועית" מספיק, אפשר גם להציג "למה האתר הזה באוויר בכלל" (דוגמא טובה לדמות לא מקצועית באתר מקצועי: אודות האתר דנטלי)

בסופו של דבר, YMYL כאן בשביל להפוך את האינטרנט לבטוח יותר, איכותי יותר וכמובן, במילותיו של גוגל "אתרים נועדו לעזור לגולשים". מעבר ל YMYL, גוגל הוציאו הסבר מדויק גם על E.A.T שזה בעצם לדעת שיש גם מישהו מקצועי שמעידים גם אחרים שהוא מקצועי ולא רק הכותב על עצמו, אבל זה כבר לכתבה אחרת. בגדול? תדעו להציג את המקצועיות שלכם בצורה נכונה יותר לגולש, והשאר באמת שייעשה מעצמו.

חשוב: גם לאלו שאיבדו מיקומים בגוגל בגלל העדכונים האחרונים של גוגל, יכולים להינצל ולחזור למעלה אם יעברו על הכתבה הזו שלי ויבינו איך ליישם זאת בהתאם.

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).