בניית נכסים דיגיטליים

קודם כל, התשובות לשאלות החשובות

בעיקר, כל מה שיש לכם שליטה מלאה עליו (כמו אתר אינטרנט או רשימת תפוצה) שאתם יכולים ליצור בעזרתו הכנסה רווחית. למשל כמו אתר שמקבל גולשים בתחום מסוים המכיל פרסומות או כתבות ממומנות. (עמוד פייסבוק או קבוצה בפייסבוק זה לא נכס דיגיטלי)

בדרך כלל, הכל מתחיל ונגמר בבחירת הנישה, כי גם אלו שלא מבינים בנכסים דיגיטליים, יכולים להיות בעלי נכס כזה או אחר בכל תחום שהוא, החל מתחום הרפואה ועד תחום המקצועות הפתוחים יותר כמו שיפוצניקים, הרחקת יונים וכד'. בחירת נישה נכונה יכולה להביא נכס דיגיטלי מאוד מהר לרווחי ובאותה מידה להכשיל אותו.

מצד אחד אפשר להגיד שלא, מצד שני רצוי שיהיה ידע מקדים מינימלי, או בתחום או באינטרנט, העיקר שיהיה על מה לבסס את התשתית של הנכס

הכל מתחיל ונגמר בתחרות, אם הנישה תחרותית מדי ויש המון אתרים / נכסים דומים לרעיון שלכם, אתם בצרות ותצטרכו לחכות בסבלנות שהגולש יכיר גם את האתר שלכם, אבל אם אתם מצאתם נישה יחסית "ריקה" ממתחרים ממוקדים כמוכם בנישה, אתם בדרך הנכונה.

לפני שאתם מתחילים לקרוא, בואו ננסה להבין מהו נכס דיגיטלי באמת, אחרי שכל כך הרבה אנשים מתחילים לדבר על הנושא הזה מכל מיני בחינות, אני רציתי לעשות שני דברים עיקריים:

  1. ללמד אתכם מהו נכס דיגיטלי אמיתי ומהו לא נכס דיגיטלי
  2. ללמד אתכם לבנות נכסים דיגיטליים משלכם ולהתחיל להרוויח כסף מעולם האונליין

אז נתחיל קודם כל ממה זה בעצם נכס דיגיטלי בפשטות:

  • אתר אינטרנט מלא במידע או תוכן מעניין שמושך גולשים בתחום מסוים
  • אתר אינטרנט שמצליח להכניס גולשים לאתר בצורה כזו או אחרת (טבעית / ממומנת)
  • אתר שמציע מוצר או שירות כזה או אחר אשר בדרך כלל, לא קשור כלל לבעל האתר אלא למישהו צד ג' אשר ביצע שת"פ עם בעל האתר למען עמלה כלשהי שקבעו יחד.

אילו סוגים של נכסים דיגיטליים מוכרים קיימים?

  • אתר מידע
  • אתר מוצר
  • אתר שירות

אתר מידע

אתר אינפורמטיבי הינו אתר אשר נותן מידע  בלבד, ללא מכירת מוצרים או שירות כזה או אחר, אתר אשר רוצה בסך הכל לענות על שאלות פשוטות בהקשר לתחום בו הוא פועל.

דוגמא שלי אישית:

האתר קידיפדיה, הינו אתר אשר נותן מידע לכל אישה הריונית שרוצה לדעת מה אמור לקרות או איך היא אמורה להרגיש בזמן ההיריון (בכל שבוע ושבוע מההיריון) ועד לשמות של בנים ושמות של בנות. האתר מונה בערך כ-15,000 גולשים בחודש ו"על הדרך" נותן עצות לקניית צעצועים וצילומי היריון. בעזרת ה"עצות על הדרך" אני מקבל עמלת תיווך עם כל אחד מהמפרסמים.

אתר מוצר

אתר מכירתי הינו אתר אשר בסך הכל מוכר מוצרים, ברוב המקרים, בעולם של נכסים דיגיטליים, מכירת המוצרים הינה של צד ג' ולא של בעלי האתר, משמע, בעל האתר בסך הכל "משווק" את האתר אבל לא מוכר את המוצרים בפועל, אלא רק מקבל עמלות מוסכמות עם הצד המוכר האמיתי מאחורי המוצרים. 

אתר שירות

אתר שירותי הינו כשמו כן הוא, נותן שירות כלשהו, בדרך כלל מעולם בעלי המקצוע, וכך בעצם השיווק והמכירה באתר מאוד ישירה, למשל, אתרים של אינסטלטורים או מרחיקי יונים, חברות ניקיון וכד'. 

דוגמא שלי אישית:

האתר VIP-services הינו אתר שמשווק את עצמו כאתר להסעות ברחבי הארץ, החברה שמאחורי האתר הינה חברת הסעות בשם אחר שבסך הכל נותנת שירותי הסעות ומקבלת את כל הפניות שקיימות באתר. עבורי? עמלת תיווך לכל פניה שהם מקבלים (בדר"כ בין 30-70 שח לפנייה)

בחירת נישה - ההצלחה או הכישלון של הנכס שלכם

בשביל להיות בטוחים יותר בהצלחת הנכס הדיגיטלי שלכם, בחירת נישה היא מעל הכל. עדיף "לבזבז" על בחירת הנישה כחודש מאשר לבנות ולהביא תוצאות מהר יותר עם נישה לא מוצלחת, ריסקי מאוד ובזבוז אדיר של זמן.

רוצה נכס דיגיטלי עם התחייבות לרווח חודשי של 500$?

פוסטים אחרונים