מה זה CRO?
למרות שהשם הזה לאחרונה צץ יותר ויותר, הביטוי CRO הוא לא חדש, ההפך, הוא קיים מאז שקיים עולם הטראפיק לאתרים. אקצר לכם למשפט אחד: CRO זה אופטימיזציה ליחסי המרה, משמע, בעוד ש-SEO זה לדעת להביא טראפיק, CRO זה לדעת להשתמש בטראפיק הקיים בשביל להמיר יותר מהמצב העדכני.
Conversion Rate Optimization – אופטימיזציה להמרות
על מנת להצליח להוציא יותר מהטראפיק הקיים שלנו, אנחנו צריכים להבין קודם כל מה אנחנו בעצם רוצים להשיג עבורנו, מהן המטרות החשובות לנו מכל באתר, לדוגמא, מה אנחנו מצפים מהגולש האקראי:
- שימלא טופס יצירת קשר
- שירכוש את אחד המוצרים שלנו אונליין באתר
- שיצפה בסרטוני ההדרכה שלנו
- שיוריד גרסת דמו של התוכנה שלנו
- וכו'
ברגע שאנחנו יוצרים לעצמנו מטרות, אנחנו צריכים להציב אותם גם ברמת האנליזה הבסיסית עם גוגל אנליטיקס (או Google Tag Manager) בחלק של ה"המרות", למה? על מנת שנוכל להתחיל למדוד המרות ולראות מהיכן מגיעה התנועה שלנו ומי מהטראפיק שלנו ממיר יותר, אלו מהפייסבוק? אלו מגוגל?
לאחר שאנחנו מבינים אילו ערוצים ממירים לנו יותר, הגיע הזמן לנתח את הגולש עצמו, האם הוא באמת עושה את הדרך במשפך שהייתי רוצה שיגיע אליו ומבצע הכל עד לנקודת הסיום.
אחד הדברים שאנשים תמיד שוכחים זה שגם אם אתם במקום 4 בגוגל תחת הביטוי המבוקש שלכם, עדיין, תוכלו להוציא הרבה יותר ממה שמוציא היום המקום הראשון, אל תיכנסו למחשבות של "אבל איך הוא מקום ראשון?? האתר שלו כזה מכוער ולא מובן" כי בסופו של יום, זה רק טוב לכם יותר שהגולש לא באמת מצא את עצמו באתר שראה קודם לכן וימשיך לגלוש לאתרים האחרים, למשל, שלכם.
אז מה אפשר לעשות?
להתחיל מהבסיס, לפני שרצים לבעל מקצוע שיתחיל לכם כל מיני A/B Testing וניסיונות על האתר, קודם כל נתחיל מהבסיס:
צ'קליסט ראשוני של CRO
- האם יש כפתור להנעה בצורה ברורה Above the fold? (משמע עוד לפני שהתחיל לגלול בעמוד הנחיתה)
- האם הצבעים לכפתורים באתר, מזמינים כמו ירוק או כתום? או שמא צבעי "סכנה" כמו אדום או שחור?
- האם טופס יצירת הקשר ברור או במקום נגיש מכל דפי האתר?
- האם הכותרת / הטקסט עונים על השאילתא הראשונית ששאל הגולש בגוגל? (חשוב מאוד לכוון אותו לתשובה ולא לשאלה ארוכה יותר ממה ששאל)
- האם האתר מציג שהוא מאובטח ובכלל, האם מציג רף אמינות גבוה?
- האם יש המלצות (אמיתיות!) של גולשים / לקוחות קודמים?
אחרי שתענו לחיוב לכל השאלות הנ"ל, תתחילו לשאול את עצמכם, האם זה באמת מספק? האם זה מה שהצליח להביא לי את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר שרציתי? אם לא, מה עוד אוכל לעשות בשביל להניע את הגולש (בצורה הנורמלית ולא דוחפת) להגיע ליעד שלי ושלו כאחד.
אל תשכחו, מקום ראשון בגוגל יכול להביא 10% המרה מ100 גולשים בעוד שאתם יכולים להוציא 14% המרה מ-70 גולשים בלבד, אל תחשבו על המקום הראשון, חישבו על העמוד הראשון והטראפיק שאתם משיגים, תעבדו איתם, אח"כ תעלו הלאה בתוצאות החיפוש.
לחצו כאן למעבר לערוץ המלא שלי ביוטיוב
רוצים לדעת יותר על CRO ושיפור יחסי המרה? דברו איתי: קליק לווטסאפ