10 טרנדים (טכניים) בקידום אתרים בשנת 2021 [הרוב תקפים גם לשנה הבאה]

10 טרנדים (טכניים) בקידום אתרים בשנת 2021 [הרוב תקפים גם לשנה הבאה]

תוכן עניינים

כדי שהאתר שלכם ידורג, התוכן שבו צריך להיות באיכות לא פחות ממעולה. בנוסף, האתר צריך להתאים לטכנולוגיות ולשינויים החדשים הבאים עלינו לטובה. תוכן טוב בלבד לא יפצה על כישלון בהתמודדות עם בעיות טכניות מתמשכות. זו הסיבה שאני רושם את הטרנדים הטכניים לשנת 2021 (ולדעתי גם 22…וכו').

אם תיישמו, האתר שלכם יהיה מוכן להתמודד עם כל האתגרים הצפויים בשנים הקרובות 🙂 (חוץ מנגיף חדש).

  1. התכוננו לשינוי ב-Core Web Vitals

במאי 2021 גוגל תוסיף פקטור\אלגוריתם נוסף שאמור לתת הערכה טובה יותר לאתרים שביצועי Core Web Vitals שלהם טובים (עדיין יש לכם מספיק זמן להכין את האתר).

מטרת השיטה החדשה היא להבטיח את חווית המשתמש הטובה ביותר למבקרים באתר שלך, אחרת לא תדורגו במקום ריאלי (או שכן, בסופו של דבר הכל ספקולציות נכון לרגע זה). למרבה המזל, הקריטריונים של שיטת הדירוג החדשה ידועים:

  • זמן הטעינה של התוכן העיקרי (LCP) – זמן טעינה מתחת ל- 2.5 שניות הוא אידיאלי.
  • זמן תגובה (FID) – זמן התגובה מהמועד בו המשתמש לחץ על לחצן כלשהו. אם הזמן גדול מ- 0.1 שניה, האתר זקוק לשיפור.
  • מדד היציבות החזותית (CLS) – "מעניש" על תכנים ופרסומות המפתים משתמשים ללחוץ עליהם.

טיפ של אלופים: הדבר החשוב ביותר (אחד מיני רבים, אבל זה שהכי משפיע) הוא לוודא שהשרת שלכם מהיר ככל האפשר, אני משתמש באחסון של Cloudways, בנוסף, ניתן להיעזר בכלים נוספים כדי לשדרג את הביצועים, אני משתמש ב-WP ROCKET וגם Cloudflare

בקצרה, אני ממליץ לך גם על הדברים הבאים:

  • השתמשו ב-CDN
  • המירו קבצים (תמונות בעיקר) לפורמט הטוב ביותר והקטינו את גודלם באמצעות דחיסה – JPG
  • הסירו סקריפטים מיותרים שאינם בשימוש (קבצי css/js) – אם יש לכם פלאגינים שאפשר לוותר עליהם תעשו זאת.
  • טעינה מאוחרת לתמונות (lazy loading) שכן יש להן השפעה עצומה על זמן הטעינה הכולל.

היתרונות של הפעולות הללו:

  • שיפור מיידי של חוויית המשתמש
  • טעינת דפים מהירה יותר במכשירים ניידים ובמחשבים

חסרונות:

  • צריך קצת ידע טכני
  • ביצוע כל הפעולות אורך זמן רב.
  1. השתמשו בסכמה (להשפיע על ה-Rich Snippets)

אנשים לא מקדישים מספיק תשומת לב לשימוש בסכמה בצורה אסטרטגית. השימוש בסכמה יכול באמת לקבוע את הצלחת העמוד. השימוש בסכמה בצורה אסטרטגית בשנת 2021 הוא בגדר חובה.

הוספת סכמה לדפים שלכם יכולה לספק נראות לתמונות ולסרטונים ולהציג למשתמש מידע ספציפי שהוא צריך. זה יכול להיות ההבדל בין להיות סתם עוד אתר לבין אתר שהוא מכונה ליצירת לידים. הסוגים הנפוצים ביותר של סכמות כוללים:

  • מאמרים
  • שאלות נפוצות
  • ארגון
  • מוצרים
  • ביקורות
  • סרטוני וידאו
  • רשימה מלאה

אל תעשו שימוש מוגזם בסכמות. עשו שימוש רק במה שנדרש כדי לעזור למנועי החיפוש לזהות את התוכן באתר בצורה האופטימלית. לדוגמא, באתר מסחר כמו "איקאה" מספיק להוסיף סכמה שהיא מסוג Product כדי לקבל תוצאות מצוינות במנועי החיפוש:

יתרונות:

  • אם אתם משתמשים בוורדפרס יש פלאגינים מעולים שחוסכים את הזמן הזה
  • קל להגדרה
  • עשוי להוביל ל-CTR גבוה במנועי חיפוש.

חסרונות:

  • צריך לאזן ולא להגזים
  1. קידום אתרים עם JavaScript

JavaScript אחראי על הפיכת אתרים אינטראקטיביים ודינמיים למשתמשים, אבל, אם אתם שוכחים לבצע אופטימיזציה של ה- JS, זה עשוי להוביל בסופו של דבר לעמוד דינמי אבל איטי מאוד (ואולי גם לא קריא למנוע החיפוש).

כיצד לבצע אופטימיזציה ל-JavaScript?

השלב הראשון הוא לגשת אל Google Search Console  ולוודא לאחר לחיצה על הכפתור Test Live URL שהעמוד נטען כראוי. אם הוא לא נטען כראוי, אתם צריכים לבדוק מה הסיבה לכך.

לאחר התאמת הקוד לסריקה ואינדוקס על ידי גוגל, אני מציע ליישם כמה מהאפשרויות שרשומות למטה להתאמה אופטימלית:

  • סרקו את הדף המכיל JS לאיתור שגיאות (F12 ואז ב-console צריך לבדוק אם יש התראות על שגיאות.
  • אל תחסמו JS ב- robots.txt, מכיוון שזה יפגע בגישה של מנועי החיפוש. 
  • ודאו שכל התוכן המוסתר באמצעות JS קריא.

יתרונות:

  • טעינת מהירה יותר

חסרונות:

  1. תוכן מותאם לניידים (חרוש, אני יודע)

כולנו יודעים שאתר חייב להיות מותאם לנייד. שום אתר לא ישרוד בטווח הארוך ללא התאמה לנייד. 

מספר משתמשי הסמארטפונים עלה ל -3.8 מיליארד בשנת 2021, 52% יותר מאשר בשנת 2016. כמעט 100% מהצפיות מגיעות ממכשירים ניידים. 

מצאתי באחד האתר שלי כמה באגים שפגעו בנראות למכשירים ניידים, בידיעה ש- 75% מהמבקרים שלי מגיעים ממכשירים ניידים, החלטתי לעשות כל שביכולתי כדי לתקן את המצב. עקבתי אחר המלצות פשוטות: 

  • השתמשתי ב-CDN כמובן
  • בדקתי את הנראות בדסקטופ + טאבלט + מובייל 
  • עדכנתי תמונות PNG לפורמט JPG.

התוצאות לא מותירות ספק שהמאמצים שלי השתלמו

זה ישתפר, מה שאנחנו רואים בתמונה את גרף ה-impressions אחרי תיקונים ושיפורים קלים לאתר חדש.

יתרונות:

  • שיפור בדורגים (שיפורים קטנים, אני חייב להודות)
  • זמני שהייה של יוזרים גדלו + כמות הדפים הנצפים מכל משתמש
  • ביחס למתחרים, אני נמצא במקום טוב

חסרונות:

  • אתרים ישנים עשויים לדרוש שינוי גדול יותר.
  1. אופטימיזצית חיפוש קולי

יותר מ- 1/4 מהמשתמשים במכשירים ניידים לגלישה ברשת עושים שימוש בתכונת החיפוש הקולי בטלפון שלהם

קצת סטטיסטיקות רבותיי:

  • 111.8 מיליון אנשים בארצות הברית משתמשים בתכונה של חיפוש קולי – 9.5% יותר מאשר בשנה הקודמת. אפליקציות כמו Siri ו- Google Assistant פופולריות יותר ויותר.
  • 40% מסך משתמשי האינטרנט בארצות הברית משתמשים בחיפוש קולי.
  • בקנה מידה עולמי, 27% מהאוכלוסייה משתמשים בתכונת החיפוש הקולי במכשירים ניידים.
  • 71% מצרכני אתרי המסחר האלקטרוני מעדיפים להשתמש בחיפוש קולי במקום להקליד.
  • לפי הערכות, ל- 75% ממשקי הבית בארה"ב יש רמקול חכם אחד לפחות.
  • 52% מבעלי הרמקולים החכמים משתמשים במכשירים שלהם על בסיס יומי.

יתרונות:

  • דירוגים גבוהים וטובים יותר לחיפושים קוליים.
  • תוכן ברור יותר (לבני אדם).
  • שיפור תוצאות לטווח הארוך.

חסרונות:

  • ייתכן שיידרש שכתוב מחדש של תוכן.
  1. בינה מלאכותית

מאז ההשקה של RankBrain בשנת 2015, האלגוריתמים של גוגל משתמשים בבינה מלאכותית כדי להתייחס למילות מפתח.  

במקום להעמיס את האתר שלכם במילות מפתח קשורות רבות ככל האפשר, כתבו תוכן רלוונטי.

האלגוריתם BERT הוא אלגוריתם למידה עמוקה הקשור לעיבוד שפה טבעית. הוא מחבר בין מה שהמשתמשים מקלידים או אומרים למה שהם באמת מחפשים. במקום כלי אוטומציה פשוטים, רובוטים מפרשים את רצונם של המשתמשים במנועי החיפוש.

חשבו על כוונת המשתמש ותנסו להבין שיש בוטים חכמים המפנים משתמשים\לקוחות פוטנציאליים אם שאילתת החיפוש שלהם תואמת את התוכן שלכם. שימו את מילות המפתח שלכם במנוע החיפוש ודרך התוצאות שתקבלו נסו להבין את רצון המשתמשים כדי ליצור תוכן דומה – וטוב יותר. פשוט להשוות בין מה שקורה בפועל בחיפוש על מילה מסויימת לבין הדף שלכם שאתם רוצים לקדם, אם קיים פער, תנסו לבצע התאמות.

יתרונות:

  • גורם לכם להיפתח למילות מפתח נוספות.

חסרונות:

  • עשוי להיות סובייקטיבי מדי.
  1. אופטימיזציה לתמונות

תמונות צריכות להיות מותאמות מבחינת רזולוציה, גודל ופורמט כדי לספק את הגודל הקטן ביותר האפשרי על מנת שהטעינה תהיה מהירה.

אופטימיזצית התמונה היא חלק עצום מחוויית המשתמש.

ישנם מספר כלים מקוונים ואפילו תוספי וורדפרס שיכולים לסייע בכך. לאחר שינוי גודל התמונות ובחירת הפורמט הטוב ביותר, השתמשתי גם ב- "Smush" כדי לחסוך גודל ולטעון אותן מהר יותר:

יתרונות:

  • חוסך מקום.
  • טעינה מהירה יותר של תמונות.
  • ציון מהירות עמוד טוב יותר בדירוג של גוגל.

חסרונות:

  • זה דורש התייחסות לאיכות התמונות.
  1. חווית משתמש בשילוב עם קידום אתרים

שיעור עזיבה גבוה והיעדר אינטראקציה יכולים להשפיע לרעה על קידום אתרים. מנועי חיפוש מחפשים לדרג אתרים שיכולים לספק יותר מסתם מידע טקסטואלי.

חווית המשתמש מרגע כניסתו לאתר ועד עזיבתו צריכה להיות אופטימלית. זה כולל מידע מלא ותמציתי, לחצנים וכל תכונה אחרת שיכולה לשפר את הניווט של המשתמש אל המטרה או התשובה לה הוא מצפה.

שימו עצמכם בנעלי המשתמש וחשבו מה ניתן לשנות כדי לשפר את חווית המשתמש (השיפור בדירוג יגיע גם בלי שתרצו).

  1. שימוש אנליטי בנתונים

לא לאסוף ולנתח נתונים מאתר זה פשע. אני באופן אישי נוהג להשתמש בכלים המוכרים כמו Google Analytics ו- Search Console כדי לזהות שאילתות חיפוש והתנהגות משתמש. כלים אלה בדרך כלל יעילים ונותנים תובנות מצויינות (בנוסף אני משתמש ב-ahrefs שזה כלי בתשלום שנותן מידע נוסף).

ניתוח תוצאות מנועי חיפוש עוד לפני יצירת התוכן יעזור לך להגדיר מה התוכן אמור להכיל

יתרונות:

  • יכולים לעזור בהבנת התנהגות המשתמשים.
  • יש כלים חינמיים שניתן להשתמש בהם.

חסרונות:

  • יותר מדי נתונים וחוסר ארגון יכולים להוות חיסרון.
  1. EAT וסמכות

עקרון EAT נשלט על ידי שלוש האותיות המרכיבות אותו: מומחיות (Expertise), סמכות (Authority) ואמינות (Trust). 

אתרים שלא מקדישים תשומת לב רבה לבניית נוכחות חזקה (כלומר, כאלה שהם גנריים מדי) ישלמו את המחיר.

אתרים שהם מומחים לנושא מסויים יגרמו למשתמשים לחשוב עליהם כעל "סמכות" בנישה, ולחשוב שאפשר "לסמוך עליהם", זה בדיוק מה שגוגל רוצה בסופו של יום, "מומחים" שיעזרו לו לעשות סדר בתוצאות שונות. 

נוסף על מתן התוכן הטוב ביותר האפשרי בצורה אופטימלית למשתמשים, ספקו מידע על הכותבים, מי עומד מאחורי האתר, פרטי יצירת קשר וכתובת וכל דבר אחר שכל חברה רצינית זקוקה לו. (מוזמנים לקרוא עוד על YMYL כאן)

יתרונות:

  • ביסוס מותג או מוניטין כתוצאה מכך.
  • העדפה על פני אחרים ברגע שאתה "מומחה" בנישה מסויימת.

חסרונות:

  • זה עשוי לדרוש הרבה זמן ומאמץ, כנראה גם כסף.

איך להיות מוכנים תמיד לשינויים? (גם בשנה הבאה)

אל תחכו לרגע האחרון, תמידה תהיו צעד אחד לפני המתחרים שלכם. גוגל מפרסמים עדכונים קרובים, כפי שקרה עם Core Web Vitals

לדוגמא, בינה מלאכותית היא חלק גדול מהאינטרנט והמגמה הטכנולוגית בשנים האחרונות, גוגל היא אחת החברות העומדות בקדמת המהפכה הזו. בנוסף, כמעט כל אתר ואפליקציה בוחנים את חוויית המשתמש כאחד מעמודי התווך בפיתוחם.

לכן, על מנת להיות תמיד מעודכנים לגבי אופטימיזציה, הקפידו על בדיקת תוצאות מנועי החיפוש, בדיקת המתחרים, בדקו מה גוגל מציעים, והסתכלו סביב מדי פעם. סביר להניח שתקבלו ים של מידע מדי יום ואפילו לא תבינו שזה ישפיע על האסטרטגיה שלכם בשנים הקרובות. 

הכותב: אליאב לנקרי (אליאבוס)

עוסק בקידום אתרים בחו"ל כבר למעלה מ-15 שנים ובעלים של חברת GHA LTD קידום אתרים בינלאומי.

הרשמה לניוזלטר של שמול

אני לא מאלה שאוכלים את הראש, כשאני שולח משהו – זה כנראה חשוב