על מה נדבר?
אחסון אתרים, הטוב, הרע והמכוער
מה הבעיה עם חברות אחסון אתרים?
אם יש משהו שלמדתי במרוצת השנים בתור איש שיווק בדיגיטל, זה שכל חברה, לא משנה כמה גדולה היא או קטנה, היא חייבת להכיר טוב יותר את הגולש שלה, או יותר נכון, את קהל היעד שלה. וככל שאנחנו יותר מתקדמים עם השנים, אפשר להגיד דבר אחד בטוח – מעל ל-90% מחברות האחסון בישראל, לא למדו את הלקח ועדיין מתנהגות בצורה הטכנית ביותר עבור הקהל הכי לא טכני בעולם.
אם תסתכלו על חברות האחסון, אתם תראו כמעט אצל כולם את אותם הדברים:
- את המפרט הטכני המורכב ביותר בעולם (מי יודע מה זה ג'יגה? למה לא מוסבר מה זה וכמה אני צריך כגולש?)
- כמות התעבורה עדיין מוגדרת לפעמים בתור "ללא הגבלה", למה שתהיה הגבלה? אני יודע איך זה עובד, אין שום סיבה היום שתהיה הגבלה או בכלל אזכור לנושא הזה
- תעודות SSL, דבר שחייב להיות חינמי היום לכל חברת אחסון, עדיין, ברוב החברות הגדולות לאחסון אפשר לראות שתעודות ורשיונות ה-SSL עדיין בתשלום כלשהו, למה? הרי מדובר במשהו שכבר פותח בקוד פתוח, למה לנצל את טיפשות ההמונים?
- פאנל ניהול של שנות ה-90, למה יש לכם עדיין Cpanel או Direct Admin? ומה הקשר ל"Skin יפה יותר?" למה אין לכם פאנל ניהול נורמלי ומקצועי ללקוח הקצה?
בכל חברת אחסון כמעט שנתקלתי בה וכאלו שאני מכיר ששולטות באחוזים רבים מהשוק של האתרים בחוץ, יש איזו תכונה אחת חיובית לפחות שאפשר להגיד עליה בקול, החל מאנשי הטכני שמחכים בצד השני לשיחות ושירות טכני מקצועי ועד למחיר טוב או נעים יותר לכיס (במיוחד שאנחנו יודעים מראש שבחו"ל מדובר במחירי רצפה בעוד שאנחנו גובים פה כמו חיות טרף לקהל הכי שבוי בעולם)
אז בואו נחלק את תכונות חברות האחסון בישראל לטוב, לרע ולמכוער
הטוב:
חברות אחסון מקבלות על עצמן הרבה מאוד אתגרים לעומת חברות אחסון אתרים בחו"ל משום שאנחנו הרבה יותר מותקפים על ידי כל מיני האקרים של דעאש או סוריה או כל צד ששונא אותנו בגדול יותר ממה שהם אוהבים את הילדים שלהם (משפט של גולדה מאיר למי שלא מכיר), וזה חתיכת דבר להיות בצד הזה של המפה, כי אנחנו לא רק מקבלים יריות של תותחים אלא גם יריות של התקפה לאתרי האינטרנט של הישראלים, דבר שיכול לפגוע בכלכלה שלנו לא פחות. אז כפיים לחברות האחסון הישראליות שלרוב, עוברות בגבורה את ההתקפות הגדולות.
הרע:
אם כמה שאני אוהב ומאמין בשירות ישראלי / כחול-לבן, אני עדיין נתקל בטכנאי שירות שהם לא אנשי שירות לקוחות, למה עדיין ב-2021 יש לימוד על החומר של החברה אבל לא לימוד של שירות לקוחות נכון ומקצועי יותר ללקוח הקצה, בדר"כ זה מתחיל משירות לקוני ולא ברור מצד הטכנאי בצד השני שחושב שכולם מדברים בשפה שלו וזה מגיע עד לשירות רע כי האנשים הטכניים יודעים לפתור בעיות אבל לא יודעים איך להסביר את התקלה ורק "פותרים וזהו", הדבר שמכעיס מאוד את הישראלי שעבר כרגע שרשרת מיילים של "אבל הנה פתרנו מה אתה רוצה עוד".
המכוער:
פאנל הניהול, וואו פאנל הניהול הזה של 90% מחברות האחסון שנראה עדיין כמו משהו שהמציאו לפני שהמציאו את האינטרנט ואנחנו עדיין, כמו קהל שבוי ואידיוטי אוכל את הפאנלים האלה ועוד כאלו פאנלים מכוערים שאנחנו צריכים להסביר את זה לפעמים ללקוחות הקצה משלנו, אז מה קורה? אנחנו תוקעים את עצמנו בעוד שירות שאנחנו לא רוצים לתת לאף לקוח אחרי שבנינו לו אתר / קידמנו לו אתר או משהו בדומה לכך. אחסון אתר לא אמור להיות נושא פשוט אבל בטח לא חייב להיות מכוער או לא קריא. רוב הלקוחות הישראלים מתקשים בניהול פאנלים או "מערכות" באנגלית, אז למה להקשות – גם באנגלית וגם בצורה בה הכל מנוהל, למה לא לדבר בגובה העיניים? למה להגיד לנו "FTP" במקום להגיד "קבצים בשרת" (או משהו כזה).
נכון להיום, הכרתי רק 2,3 חברות אחסון שבאמת מצליחות להעביר את המסר הנכון, לא מתחייב כלל על השירות שלהם או משהו אבל בהחלט יש כמה נקודות חיוביות בחברות האלה. אבל בהחלט רוצה לתת את הדעה שלי על אלו הקיימות היום שאני עובד איתן.
סקירות מהירות על 5 חברות אחסון היחידות ששווה לכם לבחור ביניהם
UPRESS
- פאנל ניהול: נראה בעיצוב מודרני וקל להבנה
- שירות לקוחות: זמן תגובה גבוה מדי, בעיקר בצ'אט שלהם שלא באמת עובד כ"צ'אט" אלא יותר כ"שלח הודעה ונדבר איתך כשנתפנה אם נתפנה"
- מחיר: גבוה למדי
- ידידותי למשתמש: בהחלט
SPD
- פאנל ניהול: CPANEL מיושן
- שירות לקוחות: זמן תגובה מעולה אבל עדיין, טכני מדי, לא מספיק ברור לפעמים (או סבלני, אבל זה ליום אחר)
- מחיר: סביר
- ידידותי למשתמש: לא
VANGUS
- פאנל ניהול: מסורבל אך ידידותי
- שירות לקוחות: זמן תגובה מעולה וידידותי
- מחיר: סביר
- ידידותי למשתמש: כן
CLOUDWAYS
- פאנל ניהול: מסורבל ולא ידידותי
- שירות לקוחות: מעולה ואף מציק מרוב שדואגים
- מחיר: מעולה
- ידידותי למשתמש: לא (בטח לא למישהו חדש בתחום)
SITEGROUND (בעיקר לאתרים בחו"ל)
- פאנל ניהול: מעולה וידידותי
- שירות לקוחות: מעולה
- מחיר: יקר אך שווה את זה
- ידידותי למשתמש: בהחלט (מעולה גם לחדשים בתחום)
לסיכום, 5 פרמטרים שאני בודק בחברת אחסון אתרים:
- שהשרת יישב במדינת קהל היעד שלי (אם ישראל – אז שרת ישראלי, אין מה ללכת בעקבות המחירים הנמוכים בחו"ל לשווא)
- האם יש אפשרות לאחסון SEO? (הכוונה, שיהיו אפשרויות של IP רבים לפצל אתרים קרובים)
- ללא ספק תעודת SSL חינמית, אחרת לא מתקרב לאחסון
- רמת אבטחה (אני יודע, יש פה כמה מהרשימה שחוו לא מעט פריצות, מאמין שעברו לתובנות, עניין שלכם מה שתבחרו)
- חודש ניסיון אפשרי? כדי לחוות את החברה?
- ביקורות מהאתר Hostadvice ללא ספק עוזרות
לסיכום חשוב נוסף, יש חברת אחסון אתרים שעולה בקרוב, הנקראת קנגרוט, חברת אחסון שתפתור לא מעט בעיות ממה שציינתי פה, ללא ספק מהחשובות במיוחד כמו פאנל ידידותי למשתמש ברמה מוגזמת ושירות לקוחות טכני ושירותי בו זמנית. מוזמנים לבקר ולהירשם לרשימת ההמתנה, נחשו מי בצד השני מחכה לכם? 😉