מה זה אופטימיזציה לתמונות ואיך זה קשור לקידום אתרים?
יש דרכים רבות להפוך את התכנים שלכם לקלים ונגישים יותר לקריאה באינטרנט – חלוקה נוחה ורבה לפסקאות, משפטים קצרים וברורים, כותרות, כותרות משנה וכן הלאה. אך אחת הדרכים הכי טובות ויעילות לגרום לתוכן שלכם להיות אטרקטיבי ונוח יותר היא באמצעות שימוש בהרבה תמונות. באופן לא מפתיע, גם בתחום הזה קיימות טכניקות אופטימיזציה, אשר בהחלט נוגעות גם לתהליכי SEO של התוכן עצמו והאתר כולו.
בין אם יש לכם בלוג בנושא ספציפי, אם אתם מנהלים חנות אינטרנטית למכירת מוצרי צריכה או אם אתם אתר הפועל במודל של מגזין תוכן מגוון – בכל מקרה ובכל תוכן תמונות הופכות את התוכן למוחשי ונעים יותר לעין. כאשר התמונות עצמן יכולות לשפר את ביצועי האתר בהקשר ל-SEO, בכלל ברור שאתם צריכים להשקיע בבחירת התמונות הנכונות ולהבין מה עוד יש לעשות בהקשר אליהן כדי שהתוצאות תהיינה אופטימאליות. בנוסף, קיימים מקרים רבים בהם מדובר במוצרים ויזואליים כמו תכשיטים למשל, ובמקרים כאלו יש חשיבות מכרעת לקידום התמונות מהאתר שלכם בגוגל.
גודל התמונה ומהירות טעינת העמוד
ככלל אצבע, ניתן בהחלט לומר כי ככל שמשקל וגודל התמונה שאתם בוחרים יהיה גדול יותר, כך העמוד עצמו ייטען לאט יותר. וזה רע מאוד גם לקורא שיתרגז ועשוי לנטוש את העמוד וגם מבחינת SEO כי גוגל מתחשבת בדירוג במהירות טעינת אתרים ועמודים. יש למצוא את האיזון בין איכות תמונה טובה המתאימה גם למסכים גדולים יותר לבין משקל תמונה נמוך יחסית שלא יגרום לעמוד להיתקע בעת טעינתו.
אז בהקשר זה, אופטימיזציה לתמונות תהיה למצוא את הגודל והאיכות המקסימאליים מבלי לפגום במהירות האתר ובחוויית המשתמש בו. כמו כן חשוב מאוד לוודא כי התמונות מוצגות באתר באופן רספונסיבי – כך שגודלן המוצג על המסך יתאים את עצמו (כמו התוכן עצמו והאתר כולו) לגודל המסך ממנו הגולש צופה. לצד הקטנה פיזית של התמונה לממדים מתאימים שייצרו גם נפח משקל נמוך יותר, ישנם כלי דחיסה ייעודיים המסייעים במציאות האיזון בין איכות לבין מהירות טעינה (למשל פורמט JPEGmini).
בחירת תמונות מתאימות
חלק מהותי באופטימיזציה של תמונות, בכלל וגם בהקשר ל-SEO, הוא בחירת התמונות הנכונות לפוסט שלכם. כך למשל בעמוד אודות צוות החברה אתם צריכים תמונות איכותיות של הצוות האמיתי ולא תמונות סטוק כלליות שמזלזלות בגולשים. לכל תוכן יש תמונות המשלימות אותו ויוצרות מראה אסתטי וויזואלי שלם ואפקטיבי יותר בהעברת המסר או האווירה לגולשים. ככל שהתמונה תהיה איכותית ומתאימה יותר, כך התוכן עצמו ייראה אטרקטיבי יותר, יצבור יותר קריאות, שיתופים ותגובות וכל אלו בתורם מסייעים לתהליכי קידום אתרים ושיפור דירוג בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.
לצד תמונות סטילס טובות ומתאימות, היום מקובל ובהחלט מומלץ לעיתים להשתמש בקבצי GIF קצרים ומשעשעים, אנימציות פשוטות וברורות ואינפו-גרפיקות מושקעות ומושחזות.
היבטים חשובים באופטימיזציית תמונות ו-SEO
- בשם קובץ התמונה רצוי להשתמש במילת מפתח רלוונטית.
- מיקום התמונה בהקשר קונטקסטואלי לתוכן עצמו.
- השתמשו בכותרות יעילות וברורות לכל תמונה – מיקום מתחת בדרך כלל.
- טקסט חלופי (Alt Text) זהו חלק חשוב באופטימיזציה של תמונות. הקפידו לרשום טקסט חלופי המסביר מה יש בתמונה. למצבים בהם לא ניתן להציג אותה לקורא.
- חשוב להוסיף כראוי את התמונה אל XML Sitemap.
- שתפו את התמונות באתרי שיתוף רלוונטיים כמו פינטרסט ואינסטגרם.