מיקרוקופי וקידום אורגני

על מיקרוקופי וקידום אתרים אורגני

למה "לחץ כאן" לא בהכרח יגרום לכם ללחוץ כאן? ואיך זה קשור למיקום שלך בגוגל? על מיקרו-קופי, קידום אתרים אורגני SEO ומה שבינהם

הודעות שגיאה, לחצנים, הודעות תודה, כותרות, טפסים – חשבת פעם מי כותב את כל אלה? הדברים האלו תמיד נראים כאילו נוצרו מאליהם, ותמיד היו שם. אבל גם את הטקסטים האלו כתב מישהו, ולמילים האלו קוראים מיקרו-קופי.

מיקרו קופי אמנם אינו המילים הגדולות והעיקריות באתרים, אלו שלוקחות מאיתנו, בעלי העסק, את מרבית תשומת הלב בחשיבה הראשונית  על דירוג גבוה בגוגל, אבל הן אלו שיכולות לעשות את השינויים הגדולים, לחיוב או לשלילה, בדירוג בגוגל, ואם לא נהיה מודעים לכוח שלהן – לא נדאג לטפח אותן במקצועיות הראויה והתוצאות הפוטנציאליות של מהלכים כאלה יכולות להיות קריטיות.

מה הערך המוסף של מיקרו-קופי לקידום אתרים אורגני?

הערך הגדול ביותר למיקרו קופי באתר שלך – הוא חווית לקוח.

מוכרת לך חוויה של הגעה לאתר וחוסר הבנה מוחלט של "איפה מתחילים", "מה קורה פה?", "מי מוביל פה את העניינים?" תחושה כללית של כאוס.

הרוב המכריע של האנשים, המבקרים באתר, לא יקדישו את הזמן ויחפשו לעומק את ההגיון המצוי באתר כזה. הם פשוט ייצאו מהאתר. כלומר – יכול להיות שהאנשים האלו יפספסו חומר מעולה, אולי אפילו מאמרים עם קופי מושלם, אך הם הרגישו אבודים ופשוט הצביעו ברגליים (או באצבעות…).

ומצד שני, באתרים עם חווית לקוח מעולה וברורה – אנשים יישארו זמן רב יותר, לא בטוח שידעו להצביע בדיוק למה – אבל הם ירגישו נוח וטוב יותר בשוטטות באתר,

מילוי הטפסים יהיה ברור ונגיש (ומכאן – שמיקרו קופי תורם לאחוזי המרה גבוהים יותר), והניווט הוא סיסטמטי וקל.

לדוגמה: כשמבקר באתר נדרש למלא טופס, להקים חשבון או לשחזר פרטים שכבר מילא – כדאי שיהיה לו ברור מאוד מה למלא בכל שדה, ובעיקר – וזו סודה של כל אסטרטגיית תוכן חכמה: להבין מה ייצא לו מזה???

כשהמיקרו קופי שלך מדוייק, הלקוח שלך מרגיש שחשבת עליו, הוא נינוח, בטוח יותר בשוטטות באתר ומגביר את מידת האמון בך כמותג.

אז איך זה קשור ל SEO?

ידידותי לגולשים. זו תמצית סוד הקידום בגוגל. גם אם ידחסו לתוך המאמרים באתר שלך כל מילות המפתח הרלוונטיות – במאמרי תוכן עשירים, מנוסחים ברהיטות ומקצועיים למדי – מה שלא ישאיר גולשים באתר, מה שיתסכל ויהפוך אותך לאתר שהביקור הראשון בו הוא גם האחרון ושניהם קצרים בטירוף –

גוגל יעניש את האתר שלך בנוכחות באחד מבתי הקברות שבעמוד 2 ומעלה…

אז מה כדאי לעשות?

  1. קודם כל – בדק בית.

ככל שבילינו יותר זמן בבנייה ושיטוט באתר שלנו, ככל שאנו מעורבים רגשית באתר – כך זה גרוע ביותר שאנחנו נהיה המבקרים של עצמינו: אנו עלולים לעגל פינות ולא להבין את חווית הלקוח שהענקנו.

הכי טוב לקחת מישהו העונה על פרופיל הלקוח האידיאלי שנרצה "לצוד" ולשמוע ממנו על חווית השימוש באתר.

התלונות הנפוצות ביותר לגבי חווית לקוח באתרים מצויה במקומות הבאים:

  • לא ברור כיצד למלא טפסים

גולשים ממלאים שדות שגויים

נדרש מידע מפורט ורב – מה שנתון לפרשנות שונה אצל משתמשים – כדאי ורצוי לתת התחלה של משפט כדוגמא לאופן מילוי הטופס (למשל – מועמדים לעבודה שאמורים למלא יכולות וחוזקות, אפשר לכתוב משפט כמו: אנשים קרובים בדרך כלל פונים אלי קודם כל כש…. , על שאלה כזו יותר קל לענות מאשר: פרט את החוזקות והיכולות שלך)

לכתוב הסברים כאשר מבקשים הרבה פרטים, או פרטים שעלולים לעורר התנגדות או תהייה (כמו: מה שם המשפחה של סבתך מצד אמך? – שאלה מוזרה לכאורה, אבל כשיש תמיכה של מיקרו קופי כמו (זה יעזור לנו לשחזר יחד איתך את סיסמתך באם היא תישכח).

  1. לחצני פעולה – "לחץ כאן" הוא לא מזמין ללחוץ. "בדרך למיליון הראשון" – הוא לחצן מזמין, מפתה, מעורר סקרנות והתועלת ברורה.  

  1. חיפוש: אתר "יאמי" הוא דוגמא מצויינת לאיך לנהל את צורת החיפוש של הלקוחות. זהו אתר שמאגד בשלנים מכל הארץ למשלוח אוכל ביתי לאזורי חלוקה.

חיפוש בין כלל הבשלנים באתר, או לפי מנה – יכול להיות מתיש מאוד. טופס החיפוש הוא קל, נגיש וברור למשתמש בדיוק איך למלא, כמה ולמה.

  1. תשלום באתר

כאשר לקוח הגיע עד לקופה, אנחנו במשוכה האחרונה, אך אל לנו להיות שאננים. אם לא נזכה באמון הלקוח באופן מוחלט – גם כספו יישאר בארנק.

כדאי לציין  בדף התשלום גם את מאפייני המוצר, תנו את מדיניות הביטולים, מודל התגמול שלך.

לתזכר ולחזור – באם האתר מאובטח, מה הולך לקרות לאחר התשלום,

את הבונוסים והמתנות, ואיך ניתן לשלם.

לסיכום, כאשר נכנסים מבקרים לאתר, כדאי לתת להם להרגיש ביטחון, הבנה "שהגיעו הביתה"

ובעיקר – מה ישיגו, מה ייצא להם מהשירות שלכם? ואת כל זה לעטוף במיקרו קופי מושקע, מוצלח ומקורי!

בהצלחה!

אפרת דודיאן

אפרת דודיאן

אפרת, חיה ונושמת דיגיטל,
מקדמת אתרים SEO בגוגל, יועצת עסקית ויועצת לשיווק דיגיטלי ברשת
יזמית בנשמה ונהנית מכל רגע בעשיה!

הרשמה לניוזלטר של שמול

אני לא מאלה שאוכלים את הראש, כשאני שולח משהו – זה כנראה חשוב